YOU'RE LOVE MADE ME BLIND..

morgen!
dagen varit
vakna>statoil>ljusvattnet>letat efter bortsprungen häst>hem>äta>stallet..


jag vakna klockan 9 åt å klädde på mig, cyklade sen till statoil och väntade på camilla å lina
vi åkte dit med camilla sen var de tänkt att vi skulle leta efter, Lüsingur tror jag han hette,
han hade rymt/smitit ut från hagen å varit borta i ca 2 dagar..

vi gick in i hagen, längstner sen till höger å kanske var 1 km, sen kom vi in på e mark där det var bara pinnar,,
sen började jag se hovspår så vi följde dem, dom ledde in till en skog vi gick in och den var as lång..
sen i skogensslut såg laila nåt titta där står han, precis som i en film!
lina gick fram å tog han sen gick vi dit, han hade ingen grimma så lina hade han i pannluggen.
vi skulle börja gå med han, han var små envis lina smacka sen fick jag putta han, då fattade vi varför.
så jäkulst halt häst har jag aldrig sett i mitt liv, han gick på tårna :(
vi ringde camilla å sa att vi hade hittat han, vi skulle försöka ta oss till hagen men då skule vi över ett dike.
men hästen vägrade så vi gick till närmaste hus, sen kom camilla.
hon ringde tomas å frågade om han kunde komma med en finka, medan han skulle komma med den kom tjejen som ägde tomten vi var på ut, camilla förklarade osv,
Å tomt ägaren var då inte tjock, stackars kvinna säg jag!

tomas kom med transporten å dom lastade Lüsingur, han är jätte snäll å lasta/köra men han hade svårt å gå in idag p.g.a att han var jätte halt men han gick in till slut:)
vi hoppa in i tomas bil och sen mot bure! veterinären kom och kollade Lüsingur
han är jätte snäll, när hon rakade han så skaka han bara på sig lite grann och när hon gav han sprutat brydde han sig inte ens lite! men det blev umeå för honom och hoppas han blir bra!


-------------------

efter middagen for jag till min mackeee:*
mari var där så vi stod å prata å pyssla med hästen, jag skulle knoppa 1 & 2 blev fina resten kunde ta sig!
mari plockade lite kläver till han å han ba ååååt! och han välte ur halva oxå:$
mari ska till ume å röntka han poch undra om jag ville följa the answer is yes!
sen for vi båda å här sitter man ..

imorn=sovmorgon(L)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0